I matpakken

Foto: MENY

Tips til varierte matpakker, som gir et hyggelig avbrekk og energipåfyll midt på dagen. Grove muffins med grønnsaker, grove pannekaker med frukt, grove pizzasnurrer, pastasalat, middagsrester eller wraps med forskjellig fyll. Her er det bare å bruke fantasien, eller stikk innom nyoppussede MENY Røa, for gode tips og råd – og de beste råvarene!
Oppskrift: https://meny.no/oppskrifter/Bakst/Muffins-og-scones/lunsjmuffins-med-spennende-fyll/

 

GROVE PANNEKAKER

En sunnere variant med grovere mel, og fylt med friske bær og frukt.

Oppskrift: https://meny.no/oppskrifter/Pannekaker/grove-pannekaker-med-frisk-frukt-og-bar/

PASTASALAT OG KJØTTBOLLER

Pastasalat kan spises kaldt og passer perfekt i matpakken. Middagsrester som kjøttboller på spyd kan du legge ved. Kjøp ferdige eller lag gjerne egne.

Oppskrift: https://meny.no/oppskrifter/Pasta/pastasalat-og-kjottboller/

GROVE PIZZASNURRER MED PESTO, BACON OG PURRE

Pizzadeig med grovt mel og havrekli, gjør snurrene både litt sunnere og mer mettende. Lag gjerne en dobbel porsjon og frys ned, så har du alltid noe ekstra godt til skolematen.

Oppskrift: https://meny.no/oppskrifter/Bakst/Pizza-og-pai/Grove-pizzasnurrer-med-pesto-bacon-og-purre/

LOMPE MED PÅLEGG

Ha på lompa favorittpålegget til barnet, f.eks. røkelaks og naturell smøreost, ost og skinke, eller spekeskinke og avokado, rull sammen og legg i matboksen. Legg gjerne ved kuttede grønnsaker. Nå er norske grønnsaker på sitt beste!

Oppskrift: https://meny.no/oppskrifter/Bakst/lompe-med-palegg/

Kilde og foto: meny.no